24 Haziran 2018 Pazar
Ana sayfa » TRT’de ‘TSK Sivilleri Vuruyor’ Anonsu…

TRT’de ‘TSK Sivilleri Vuruyor’ Anonsu…

Resmi televizyon kanalı TRT Haber’in Afrin’e yönelik operasyona dair haberinde iki kez Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) sivilleri hedef aldığı söylendi. Anonsu yapan Spiker Tuğba Dalkılıç, konuya dair yaptığı açıklamada “PKK diyecekken sehven TSK dedim” diyerek kamuoyundan özür dilediğini duyurdu. TRT Haber ise “Söz konusu spikerimiz hakkında gerekli inceleme başlatılmıştır” açıklaması yaptı.

TRT’de ‘TSK Sivilleri Vuruyor’ Anonsu…

Afrin’deki Burseya Dağı’nın TSK ve beraberindeki güçler tarafından alındığını söyleyen Dalkılıç, “Muhabirlerimiz çok önemli bilgiler verdi. Mesela az önce Bülent Çulcuoğlu hemen çatışmaların yaşandığı bölgeden dedi ki, ‘TSK, sivillere işte bu noktadan saldırıyordu.” dedi.

Dalkılıç hemen ardından yaptığı ikinci anonsta “Özellikle başından beri diyoruz ya, TSK, stratejik nokta Burseya Dağı. Özellikle TSK, oradan sivil halka bombardıman gerçekleştiriyor, saldırıyordu” ifadesini kullandı.

SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLDU

Dalkılıç’ın bu ifadeleri kısa sürede sosyal medyaya düştü ve çokça paylaşıldı.

DALKILIÇ: SEHVEN DEDİM, ÖZÜR DİLERİM

Bunun üzerine açıklama yapan TRT Haber Spikeri, “Bugün TRT Haber ekranlarında yaptığım canlı yayın sırasınsa “terör örgütü PKK Burseya tepesinden sivilleri vuruyor” diyecekken sehven TSK dedim. Tamamen yayın heyecanıyla yapılmış bir hataydı. Kamuoyundan çok özür diliyorum” dedi.

TRT HABER: SPİKERİMİZ HAKKINDA İNCELEME BAŞLATILDI

TRT Haber’den konuya dair yapılan açıklama şöyle:

“28.01.2018 tarihinde (bugün) Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ÖSO ile birlikte Zeytin Dalı harekâtı çerçevesinde Burseya Dağı’nı ele geçirmek için başlattığı operasyon TRT Haber kanalında başarılı bir şekilde izleyicilerimize ulaştırılmıştır. Operasyonun yapıldığı Burseya Dağı’ndan canlı görüntülerle aktarılan yayın sırasında ekranda olan spikerimiz, bağlantı yaptığı muhabirimiz Bülent Çulcuoğlu’nun ifadelerini canlı yayının vermiş olduğu heyecanla yanlış aktarmıştır. Bu istenmeyen bir canlı yayın kazasıdır.

Yaşanan bu üzücü hatanın ardından spikerimiz derhal ekrandan çekilmiş, yerine yeni bir arkadaşımız görevlendirilmiştir. Ayrıca söz konusu spikerimiz hakkında gerekli inceleme başlatılmıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurur ve yaşanan bu hata nedeniyle özür dileriz.”